Monday, 9 June 2014

Puasa Cara Moden :-)

Salam & Hello :-)

Wah, tajuk bukan main gempak kan? Saje bikin panas sementara rajin nak menaip ni. Bahaha

Ok lah bukan apa sangat pun. Sebab bulan puasa dah makin dekat which is hujung bulan ni je, aku saje je la nak share dengan korang benda-benda yang simple yang boleh buat korang berpuasa tapi kekal cergas. Wah gitteww :p Btw, puasa dah habis ganti kerrr?? *mata ke atas sangat. LOL*

Meh sini nak sokseksoksek sikit dengan korang. Kalau puasa lapar kan? Haus kan? Of course la kan! Haish apa punya soalan la T__T

Aku saje nak gebang since aku dah amalkan Shaklee sekian lama, Shaklee pun ada set untuk orang berpuasa tau! Kot la ada lagi yang tak tau. hihi.. Aku share sebab aku concern ok. Bukan nak jual semata, tapi nak orang lain rasa apa yang aku rasa :-) *kau dah kenapa ayat kemain :p*

.........................................................................................................



  • Energizing Soy Protein (ESP)
Ini memang best selling product dalam Shaklee. Perempuan-perempuan suka sangat la ESP ni sebab selain boleh menguruskan badan ESP pun dapat cantikkan kulit tau! Rugi sangat la siapa yang belum cuba tu. Mwahahaha.. 

Macam mana ESP boleh bantu korang masa bulan puasa? Yes, ESP boleh bantu untuk TAHAN LAPAR sebab ia MENGENYANGKAN! Meal on the go okeh sebab kalau korang lambat bangun sahur, shake je la ESP ni. mihmihmih.. Sebab tu jugak ESP boleh kuruskan badan sebab dia boleh bantu korang tahan rasa lapar. Eh berapa kali nak explain benda sama ni? Fail betol la :p Membekalkan TENAGA juga, jangan lupa tu. hehe..

So, kalau korang ambik ESP ni time sahur takdelah perut tu krukkrakkrukkrak berbunyi masa tengahari. Dah petang sikit mungkin la kot baru lapar. Tipu la kalau tak lapar langsung. LOL. Tapi kesimpulannya, amat membantu terutama yang ada gastrik tu ha.

  • Performance Drink (PD)
Husband aku kerja site memang minum benda ni. Sebab kau faham-faham la kerja site tengah panas kan lepas tu pulak penat berpeluh segala, memang PD ni banyak membantu la. Sebab  dia dapat seimbangkan elektrolit dalam badan. Ala-ala function macam 100plus gitu tapi versi yang sihat sebab less sugar sangat-sangat and sedap! Rasa oren. auummmm :p

Macam mana PD boleh bantu korang masa bulan puasa? PD ni bekalkan tenaga. Maknanya korang takdelah lembik je time bulan puasa nanti kalau minum PD ni. Kalau minum time sahur, untuk tenaga masa puasa la kan. Kalau minum lepas sahur, tenaga korang nak pegi terawih tu ha. No more alasan untuk tak pergi terawih :p

And PD ni jugak boleh bantu korang lambat haus sebab dia lambatkan proses dehidrasi, proses kehilangan air dalam badan. Sesuai sangat la tu minum time puasa.

Compare to ESP, kalau dari segi memberi TENAGA, PD win la. hihi.. Tapi PD tak mengenyangkan tau. Note that! :-)

  • Meal Shake
Meal Shake ni sedap gilos okeh!! Aku memang addicted giler dengan rasa vanilla dia tu. Dah la wangiiiiii memang selera sungguh nak minum. Haha.. Rasa dia manis sebab tu suka sangat tu :p Tapi takdelah manis melampau yeh. haha

Macam mana Meal Shake dapat bantu korang masa bulan puasa? Actually kalau korang ada anak kecik, bagi minum Meal Shake ni masa puasa. Ha, kenyang la dia. Hihi.. Lebih kepada kanak-kanak tapi orang dewasa pun boleh minum jugak. No problem sebab Meal Shake sesuai untuk semua peringkat usia.

.........................................................................................................

Ok kalau korang tertanya-tanya sesuai ke nak minum semua ni? No problem okeh. Supplement yang aku senaraikan kat atas ni memang sesuaiiiii sangat untuk semua golongan. Tua, muda, menyusukan baby ke tak menyusukan, apa-apa je lah memang sesuai.

Kalau nak beli nak kena beli semua ke? Tak perlu okeh! Korang pilih la which one suits you best :-)

Aku bagi tips :
Kalau korang dah berkeluarga dah ada anak and korang ada bajet, beli semua.
Kalau korang berkeluarga tapi belum ada anak and ada bajet, beli ESP & PD.
Kalau korang single dan korang ada bajet, beli ESP & PD.
Kalau korang single (perempuan) dan korang kurang bajet, beli ESP.
Kalau korang single (lelaki) dan kurang bajet, beli PD.

Well, ini general tips je. Tak semestinya sesuai dengan condition korang. Nak full consultation boleh contact aku. Aku akan guide korang satu-satu sampai la jumpa supplement idaman kalbu. bahahaha :p Cara makan semua pun aku akan ajar jugak lepas korang beli. No worries :-)

Nak beli boleh contact aku ok, insyaAllah aku bagi best consultation ever! wahhhhh :p
Email : fiedaredzuan@gmail.com
WeChat ID : FiedaRedzuan

Till then, happy shopping guys! Semoga sharing aku bermanfaat untuk korang. hihi

Byeee.

p/s: Aku dah try semua produk kat atas tu dan of course aku peminat tegar ESP :p

No comments:

Post a Comment